Dubai deel 2

7 januari 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Hoi,

Terwijl het in NL/BE vriest dat het kraakt, zitten wij hier bij een heerlijk zonnetje in 25 graden. En hier blijven we dankzij de sneeuw die ook Istanbul teistert nog 3 dagen langer maar daarover volgende keer meer. Maar genoeg gepraat over het weer, terug naar woensdag. We hebben enorm lang uitgeslapen (wel tot 10 uur! Geloof dat dit sinds Lars’ geboorte 8 ½ jaar geleden niet meer is voorgekomen) en besloten om ons niet aan deze tijdzone aan te passen. Het is hier 3 uur later dan thuis en gezien we maar een week hier zijn is het wel zo handig om uit te slapen en ook laat naar bed te gaan.

Valt best te wennen aan dit ritme! Omdat we net de shuttlebus van 10 uur gemist hadden, hebben we eerst maar een paar uur in het zwembad doorgebracht om vervolgens nog te moeten haasten om niet ook nog de bus van 12 uur te missen. Helaas zo moesten haasten dat we er pas te laat achter kwamen dat we het fototoestel vergeten waren in het hotel. Beetje jammer gezien we net voor die middag kaartjes hadden gekocht om de Burj Khalifa te bezoeken..

zicht vanaf de Burj Khalifa

De Burj Khalifa is het hoogste gebouw ter wereld en is maar liefst 829 meter hoog. Op internet hadden we van tevoren al kaartjes gekocht en kon je een tijdslot kiezen (helaas zijn ze vanaf half 4 bijna dubbel zo duur ivm zonsondergang). Gezien we de normale prijs al stevig vonden hebben we de zonsondergang maar gelaten voor wat het is en zijn om 15.00 uur naar boven gegaan. In een minuut tijd brengt de lift je naar de 124e etage. En al hadden we een enorm uitzicht verwacht, het overtrof toch onze verwachtingen en het is erg indrukwekkend om zo “on top of the world” te staan. Op heldere dagen kun je blijkbaar tot in Iran zien. De Burj Khalifa is omringd door heel veel andere wolkenkrabbers, maar dat lijken wel poppenhuisjes vanaf deze hoogte..

on top of the world

We hebben bijna 2 uur doorgebracht in de Burj Khalifa en genoten van het uitzicht. Helaas zijn we pas 2 januari aangekomen in Dubai want met oud en nieuw schijnt er een schitterende vuurwerkshow te zijn geweest.

Na weer met de lift naar beneden te zijn gezoeft (jep je oren ploppen ervan) werden we nog een tentoonstelling over James Bond ingelokt. Vanwege het 007-jarig bestaan was het net die dag gratis en konden we ons nog even verbazen over decorstukken, kleding ed van 007. We zijn niet zo’n James Bond fans dus erg enthousiast werden we er niet van. Overigens wel van de muffin waar we ons erna op getrakteerd hebben, want al dat bezichtigen is hard werk ;-)

De Burj Khalifa ligt naast de Dubai Mall en ervoor liggen fonteinen waar ’s avonds elk half uur vanaf 18 uur een muziek- en lichtshow te zien is. Klokslag 6 uur stonden we dus klaar in de mensenmassa om de show te zien. Het was inderdaad supermooi en prachtig zo met de Burj Khalifa op de achtergrond. Helaas duurt het telkens maar 1 nummer (elk half uur een ander liedje; van klassiek naar Arabisch en modern), we hadden er best wat langer naar willen kijken.

Burj Khalifa

Wederom Indiaas gegeten (dit keer op een foodcourt) en voor we de shuttlebus van 9 uur terugnamen nog maar eens naar de fonteinshow gaan kijken.

Donderdag voor de verandering de wekker gezet op 9 uur en na het uitchecken een taxi genomen naar het volgend hotel. De eerste 3 nachten zaten we in Premier Inn Silicon Oasis; prima hotelletje voor (naar Dubai-maatstaven) niet teveel geld. Maar omdat Wild Wadi Waterpark niet mocht ontbreken op het programma (schijnt een van de beste waterparken ter wereld te zijn) en de normale toegangsprijs maar liefst 70 euro per persoon bedraagt, maar als je verblijft in Jumeirah Creekside hotel het gratis is, leerde een kleine rekensom dat je dikke winst maakt als je een nachtje in dit hotel logeert (149 euro per nacht).

Dus rekenwonders als we zijn (ahum) hebben we dat gedaan en na de bagage te hebben gedropt meteen weer de taxi in naar Wild Wadi. Dit waterpark bestaat uit 30 glijbanen, een golfslagbad en nog 2 speciale baden waar je ahw kunt surfen. En dat alles met de Burj Al Arab (het beroemde 7* hotel in de vorm van een zeilboot)Burj Al Arab

als achtergrond. Speciaal voor dit zwempark had ik thuis alle kasten overhoop gehaald op zoek naar een badpak om zo enigszins “zedig gekleed” te water te gaan tussen de boerkini’s maar eigenlijk kon je aan wat je wilde; van bikini tot badpak tot boerkini of zelfs met je kleren aan.

wild wadi

Degenen die me een beetje kennen, weten van mijn afschuw voor (vieze) zwembaden dus het golfslagbad heb ik inderdaad vermeden maar op de een of andere manier vind ik de glijbanen wel leuk. En die zijn er genoeg. De ene nog spectaculairder dan de andere. Lars heeft er de dag van zijn leven gehad en zou er elke week wel heen willen.wild wadi waterpark

Bij terugkeer in het hotel konden we inchecken en hebben we ons verbaasd over de enorm grote en luxe kamer. Na alles bewonderd te hebben waren we klaar om neer te ploffen op de supergoede matras voor een heerlijke nachtrust. Helaas begon op dat moment buiten een band te spelen en knalden de deuren op de gang telkens zo hard dicht dat we oordoppen moesten zoeken om alsnog te kunnen slapen.

Als ik dit schrijf s het inmiddels ook al 24 uur en tijd om te gaan slapen (in het volgend hotel waar we slechts 1 keer per nacht wakker worden door de oproep tot gebed van de moskee vlakbij).

Tot volgende keer!

groetjes van ons

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mutti/oomsel:
    7 januari 2017
    Hoe mooi kan het leven zijn.